onsdag 25. august 2010

Delfinklubben


Etter vår tredje Delfinklubb, vil jeg si at vi har kommet godt i gang! Bøker, blyanter og viskelær er på plass, lekser er gjort og vi fascineres av blyantgymnastikk:)

Mandag tegnet vi av hånda vår- slik at vi kan se om den forandrer seg før skolestart til neste høst. Vi hjalp Petter Pan å finne veien hjem i en labyrint av veier. Vi lærte oss å tegne en hund- og da selvfølgelig med en knallrosa tunge!

Vi har snakket en del om hva som er lurt når man begynner på skolen- og hvordan vi kan oppmuntre hverandre for å være unike. Praten sitter løst og latteren er ikke særlig langt unna:) Vi har også rukket å kjenne på været- og selv finne passende klær.

Helt på tampen undret vi oss om Marias pappa kan bli med på neste ha-med-dag.... Det gjenstår å se om han tar utfordringen:)



På dagens Delfinklubb var det meningen at vi skulle tegne oss selv... Det gjorde vi allerede på vår første klubb, dermed fikk vi tid til masse annet spennende i dag.

Vi har lært oss å kopiere og skanne. Vi har gjort en lekse- som handler om å se detaljer og kjenne igjen disse. Vi har pratet masse sammen i dag- og da spesielt om dette å være tre jenter i ei gruppe. Som en forelngelse av denne samtalen tok vi fatt på boken "De engelske rosene" som er skrevet av Madonna.
Her ble det mange spørsmål og en god del undring. Jeg så bryn som krummet seg bekymret i panna og øyne store av undring. Begrep som misunnelse, å være ensom og være en venn sto sentralt i praten vår.

Vi gleder oss til neste onsdag- da får vi se hvordan det går med de fem jentene i historien.


Jeg gleder meg over at jeg får lov til å tilbringe kvalitetstid med tre flotte jenter- jeg koser meg sammen med dere!

Mandagens Delfinklubb utgår på grunn av denne dama her:)

Camilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...